Re: ATA czy SATA?

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 10 Aug 2004 - 12:02:12 MET DST

Michal Kawecki napisał:

> U ciebie dyski leżą na boku? ;-)

Dokładnie to one są zamontowane bokiem. Wygląda to tak:
http://www.chieftec.pl/GFX/obudowy/cx/opis_cx/8.gif
http://www.chieftec.pl/GFX/obudowy/cx/opis_cx/6.gif
http://www.chieftec.pl/GFX/obudowy/cx/opis_cx/7.gif
http://www.chieftec.de/images/highlights/cx/C-1_klein.jpg

IMO jest to największy niewypał konstruktorski Chiefteca. O ile
pomysł jest fajny, o tyle nie idzie w parze z jego
funkcjonalnością. Po zamontowaniu dysków PATA, trzeba bardzo
silnie wciskać pod dyski wszystkie kable, żeby dało radę zamknąć
obudowę (bo jest za wąska). Na dyskach SATA podobno jest jeszcze
gorzej, bo ich wtyczki aż wyginają się pod naporem boku obudowy
(ja takich nie mam, więc piszę to co czytałem od innych). Gdyby
tam wsadzić jeszcze przejściówkę, nie ma mowy o zamknięciu
obudowy!

> Cała przejściówka mieści się w obrysie dysku, wystając jedynie
> z jego gniazda na jakieś 3 cm.

W tej chwili _same_ wtyczki SATA już podobno dotykają boku
obudowy. A u mnie, wtyczki od dysków PATA mają ok. 1 cm wolnej
przestrzeni od boku obudowy - tylko tyle, że ledwo kable sygnałowe
można zmieścić :(

> Nie wierzę, że znajdzie się jakaś obudowa, w której się ona
> za dyskiem nie zmieści......

Teraz wierzysz? Wybierz się do jakiegoś sklepu, obejrzyj nowe
(zmodyfikowane) obudowy serii BX/CX. Zobaczysz, jak zostały
spartaczone :(

--
                        Pozdrawiam, Sniper