Re: Pentium 4 2,8E HT vs AMD Athlon 64 2800+

Autor: Marcin J <marcin_84WYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 07 Aug 2004 - 19:44:17 MET DST

> Raczej Abit NF7 i Barton 2500+ mobile (bardzo ładnie się kręci, lepiej
> niż wersja "biurkowa")
(...)
> Generalnie bez problemu idą na 3200+ (11x200), wersja mobile powinna
> iść na 2400MHz (na dobrej płycie typu abit nf7)

tylko pozostaje jedno pytanie :-)
jak rozróżnić (mając procesor w ręce) Athlona 2500+ od 2500+ mobile
co bym sobie nie dał wcisnąć zwyklego 2500+
nazwa "mobile" sugeruje mniejsze zużycie prądu i wydzielanie ciepła => czy
to prawda??
i czy athlony mają blokadę mnożnika?

> Za trzy latka obowiązkowo będziesz musiał wymienić procek+pamięć+płyta
> główna (i może grafikę jeżeli AGP przejdzie do lamusa). Tak już
> niestety jest na tym świecie że komputery bardzo szybko się starzeją.
> Chociaż, jeżeli nie będziesz używał bardzo zasobożernych programów, to
> za 3 lata nie będziesz musiał niczego nowego kupować (trudno sobie
> wyobrazić Worda 2007 lub inny program graficzny który nie pójdzie na
> A3200+)

przekonałeś mnie do zakupu A2500+ :-)
chyba faktycznie nie ma sensu dokladac do 64bitów czy technologii HT
zakup sprzętu planowalem na wrzesien, moze uda mi się go zrealizować już w
sierpniu :-)

> (...) Acha, nie kupuj wersji box, tylko
> kup osobno cichy i wydajny wiatraczek, np. coś z serii Pentagram
> Freezone (75 zł z kontrolą obrotów) - przy podkręcaniu się przyda.

za czasow gdy kupowalem ostatni procesor (socket370, celeron) bylo tak ze
wersje
"box" bywaly z procesorami na nowszych rdzeniach (przez co lepiej się
kręciły) niz
wersje "bulk", to już teraz nie ma tak??

pzdrMJ