Re: Pentium 4 2,8E HT vs AMD Athlon 64 2800+

Autor: Marcin <mach82_at_wp.pl>
Data: Sat 07 Aug 2004 - 22:22:55 MET DST

> tylko pozostaje jedno pytanie :-)
> jak rozróżnić (mając procesor w ręce) Athlona 2500+ od 2500+ mobile
> co bym sobie nie dał wcisnąć zwyklego 2500+

Idziesz do sklepu i prosisz o mobilnego athlona i go dostajesz ;P
Jeżeli chciałbyś mieć pewność, to na procku jest napis:
AMD Athlon a pod nim 2 rzędy znaków. Patrzysz na ten pierwszy
zaczynający się od AX....... W tym ciągu trzecią literą musi być
litera M - wtedy masz pewność że jest to mobile, np:

AMD Athlon
AXMH2500FQQ4C ...
AQZFA .....

Patrzysz na drugą linię
trzecia litera M - wersja mobile.

> nazwa "mobile" sugeruje mniejsze zużycie prądu i wydzielanie ciepła => czy
> to prawda??
Tak, wersje mobile mniej się grzeją pracując na tym samym napięciu co
"biurkowe" bartony, przez to się lepiej kręcą. Oczywiście wydajność
wersji mobile i "biurkowej" jest taka sama. Różnica jest taka że
wersja mobile pracuje na FSB 133 MHZ a "biurkowa" na 166. Ponieważ
mobile nie ma zablokowanego mnożnika, to ustawiasz fsb na 200 i
mnożnik na 11 lub wyżej i ... cieszysz się znakomitą wydajnością.

> i czy athlony mają blokadę mnożnika?
Wersja mobile nie ma blokady mnożnika, pozostałe (w większości) mają.

> przekonałeś mnie do zakupu A2500+ :-)
> chyba faktycznie nie ma sensu dokladac do 64bitów czy technologii HT
> zakup sprzętu planowalem na wrzesien, moze uda mi się go zrealizować już w
> sierpniu :-)
Dla twoich zastosowań zarówno 64BIT jak i HT są bezużyteczne, więc nie
ma sensu dopłacać, a dodatkowo jak podkręcisz tego AXP to wydajnością
pobijesz zarówno P4 jak i A64
Życzę miłej zabawy ze sprzętem i eksperymentowania z podkręcaniem.

> za czasow gdy kupowalem ostatni procesor (socket370, celeron) bylo tak ze
> wersje
> "box" bywaly z procesorami na nowszych rdzeniach (przez co lepiej się
> kręciły) niz
> wersje "bulk", to już teraz nie ma tak??

Zdecydowanie nie. Nieważne czy kupujesz wersję box czy "golasa",
szanse na trafienie na procka kręcącego się lepiej lub gorzej są takie
same.

> pzdrMJ

Pozdr. Marcin