Re: Pentium 4 2,8E HT vs AMD Athlon 64 2800+

Autor: Marcin <mach82_at_wp.pl>
Data: Sat 07 Aug 2004 - 19:14:23 MET DST

> np. Abit AN7 i do tego Barton 2500+
Raczej Abit NF7 i Barton 2500+ mobile (bardzo ładnie się kręci, lepiej
niż wersja "biurkowa")

> Athlony 2500+ podobno nieźle dają się podkręcać :-)
Generalnie bez problemu idą na 3200+ (11x200), wersja mobile powinna
iść na 2400MHz (na dobrej płycie typu abit nf7)

> chyba pozostaje się pogodzić że jak za 3 lata będę chciał wymienić procesor
> to pół kompa
> też będzie trzeba. już raz to przerabiałem (Celeron 633 pod Socket370) ale
> tak chyba
> być musi :-)
Za trzy latka obowiązkowo będziesz musiał wymienić procek+pamięć+płyta
główna (i może grafikę jeżeli AGP przejdzie do lamusa). Tak już
niestety jest na tym świecie że komputery bardzo szybko się starzeją.
Chociaż, jeżeli nie będziesz używał bardzo zasobożernych programów, to
za 3 lata nie będziesz musiał niczego nowego kupować (trudno sobie
wyobrazić Worda 2007 lub inny program graficzny który nie pójdzie na
A3200+)

> czy athlon żeby był podatny na kręcenie to musi być z jakiejś konkretnej
> serii? czy nie ma
> na to reguły? zakładam że bym kupił wersję BOX
> bo taki Athlon 2500+@3200+ to by mnie bardziej ucieszył niż ten Ahlon 64
> chyba :-)
Najlepiej kupić A2500+ w wersji mobile (kilkadziesiąt zł. droższy) i
masz pewność że po podkręceniu będziesz bardziej niż zadowolony.
"Zwykłe" A2500+ też się ładnie kręcą ( w zasadzie 90% będzie chodziło
jako 3200+), ale ja bym brał wersję mobile. W końcu 2400 MHz (lub
więcej, zależy od szczęścia) kusi. Acha, nie kupuj wersji box, tylko
kup osobno cichy i wydajny wiatraczek, np. coś z serii Pentagram
Freezone (75 zł z kontrolą obrotów) - przy podkręcaniu się przyda.

> pzdrMJ

Pozdr. Marcin