Re: Radeon 9550 - 3 pytania

Autor: Marcin <mach82_at_wp.pl>
Data: Wed 04 Aug 2004 - 22:39:13 MET DST

> Brzmi niezle - jednak cena by mnie zabila -
Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma. Jak nie chcesz grać
w wysokich rozdzielczościach w najnowszych grach i do tego nie jesteś
maniakiem gier, to taka karta ci w zupełności wystarczy i nie ma co
się rzucać na nowsze i droższe modele.
U mnie jest podobnie. Teoretycznie mam P4 2.8 GHZ, R9700 PRO i 1 GB
RAM, ale jeżeli chodzi o gry to praktycznie gram w Quake3 (>300FPS) i
Championchip Manager (wogóle nie wymaga akceleratora). Tego R9700 PRO
kupiłem z tego względu, że kolega robił mały upgrade sprzętu i
sprzedał mi go za 550 zł (czasami lubię pograć w nowsze gry więc
R9700Pro się przydaje)

> Niestety budzet mam dosc ograniczony - chcialem kupic karte za ok. 350zl
> Dlatego zastanawialem sie nad R9550
OK, R9550 128Bit to dobry wybór w tej cenie.

> z komentarzy klientow komputronika wynika, ze ludzie ktorzy kupili ta karte
> podkrecali ja do 420MHz dla rdzenia i 520MHz dla pamieci - jak myslisz, ile
> szlo by pokrecic karta Gigabyte? (pytam z ciekawosci bo narazie nie
> potrzebuje krecenia)
W gigabyte jest chłodzenie pasywne rdzenia, więc wyniki kręcenia GPU
będą (teoretycznie) nieco niższe, wyniki dla pamięci będą takie same.
W praktyce powinieneś uzyskać wyniki rzędu 410/520 MHz

> Czy jesli ma sie karte z samym wentylatorem, lub z samym radiatorem, mozna
> na nich umiescic jedno i drugie? (bez wiekszego kombinowania)
Zależy co nazywasz kombinowaniem. Oczywiście można pozbyć się
firmowego wentyla i wstawić radiator (lub odwrotnie), tylko że raczej
nie ma się co narażać na dodatkowe koszty. Firmowe chłodzenie poradzi
sobie bez problemu z chłodzeniem tej karty.

--
Pozdr. Marcin