Re: [DYSK] bios nie widzi dysku <32gb

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 04 Aug 2004 - 01:14:58 MET DST

Użytkownik "Fidodido" <fidodido@npnet.org> napisał w wiadomości
news:slrn.pl.ch02df.291.fidodido@npnet.org
> Witam,
> kumpel ma problem z dyskiem - stary mu się prawdopodobnie spalił, więc
> kupił sobie nowy (barracuda 80gb 7200 rpm) no i pojawił się problem,
> bo ma stary komputer i bios widzi tylko 32gb. Moje pytanie:
> Czy jest sposób na ominięcie tego problemu bez aktualizowania biosu
> (kumpel nie wie jaką płytę gł. ma, a ja także nie oriętuję się po
> tych 'prostych' oznaczeniach) i kupna kontrolera? Może jakiś program
> boot'ujący?
> Szukałem trochę na google'ach, ale jak coś znajdzie to nie rozwiązuje
> to problemu ;(

> [...]

Windows też potrafi, więc spokojnie go zainstaluj.
Spod fdiska załóż taką partycję, na jaką BIOS pozwoli, a resztę dysku
albo spartycjonuj już spod systemu, albo jakimś programem który potrafi
więcej niż fdisk. Na przykład BootIt Next Generation
http://www.terabyteunlimited.com. I nie korzystaj przypadkiem z jakichś
rezydentnych (w MBR) programików typu Ontrack Disk Manager, one są tu
zupełnie niepotrzebne, a będą kłodą u nogi, jeśli kiedykolwiek zechcesz
przenieść ten dysk na normalną płytę główną bez utraty danych.

/odpowiadając zmień px na pl/