Re: [DYSK] bios nie widzi dysku <32gb

Autor: Fidodido <fidodido_at_npnet.org>
Data: Wed 04 Aug 2004 - 01:32:33 MET DST

Dnia śro, 04 sie 2004 o 01:14 GMT,
 w artykule <oe6pec.7nl.ln@kwinto.prv>,
 Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> napisał(a):

> Windows też potrafi, więc spokojnie go zainstaluj.
> Spod fdiska załóż taką partycję, na jaką BIOS pozwoli, a resztę dysku
> albo spartycjonuj już spod systemu, albo jakimś programem który potrafi
> więcej niż fdisk.
No i to właśnie nic nie daje, bo jak zworka ustawiona na 'limit 32gb' to
każdy program zobaczy dysk tylko jako 32gb (testowane z pomocą PM 8.0)

> Na przykład BootIt Next Generation
> http://www.terabyteunlimited.com.
Skorzystałem z 'Boot It NG', który dużo nie zdziałał, bo zainstalował
się na dysku (którego bios nie widzi ;()

> I nie korzystaj przypadkiem z jakichś
> rezydentnych (w MBR) programików typu Ontrack Disk Manager, one są tu
> zupełnie niepotrzebne, a będą kłodą u nogi, jeśli kiedykolwiek zechcesz
> przenieść ten dysk na normalną płytę główną bez utraty danych.
Jeśli inne metody zawiodą to będę zmuszony skorzystać z tego.
Ale dzięki za ostrzeżenie - zapamiętam.

--
system: Debian Sid on kernel: 2.6.7
LRU #361478