[DYSK] bios nie widzi dysku <32gb

Autor: Fidodido <fidodido_at_npnet.org>
Data: Tue 03 Aug 2004 - 23:54:55 MET DST

Witam,
kumpel ma problem z dyskiem - stary mu się prawdopodobnie spalił, więc
kupił sobie nowy (barracuda 80gb 7200 rpm) no i pojawił się problem, bo
ma stary komputer i bios widzi tylko 32gb. Moje pytanie:
Czy jest sposób na ominięcie tego problemu bez aktualizowania biosu
(kumpel nie wie jaką płytę gł. ma, a ja także nie oriętuję się po tych
'prostych' oznaczeniach) i kupna kontrolera? Może jakiś program
boot'ujący?
Szukałem trochę na google'ach, ale jak coś znajdzie to nie rozwiązuje to
problemu ;(

PS. Wiem, że linux to potrafi, ale kolega nie używa, więc to odpada.

--
system: Debian Sid on kernel: 2.6.7
LRU #361478