Re: Karta grafiki Riva TNT2 - problemy

Autor: xfifo <xfifo_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 03 Aug 2004 - 17:24:57 MET DST

> Tak, ten celeron chodzil kiedys podkrecany, ale juz nie jest. Czy to moze miec
> wplyw na obecne zawieszanie sie karty grafiki?

raczej nie, moj proc celleron 300, byl podkrecany i odkrecany i wszystko bylo ok
do czasu az przejechalem niechcacy sledziem po plycie i spalilem plyte.
ale karta sie ostala.
kupilem nowa plyte (nie pamietam jaka) i juz nie moglem uruchomic kompa, tzn
czarny ekran z migajacym bialym kursorkiem (pod 98).
wtedy myslalem ze karta tez padla, ale kupilem nowa rive - to samo, pozyczylem
od kolegi - to samo. na innych kompach dziala u mnie nie. w biosie wszystkie
mozliwe kombinacje poustawialem - kicha, ani razu nie odpalila w normalnym
trybie.
co innego w trybie awaryjnym (lub zwyklym, ale 640x480@16 kolorow), wtedy
ruszala, tylko co to za robota w takiej rozdzielczosci.
postanowilem zainstalowac XP.
wszystko ladnie sie zainstalowalo, ale nie mozna odtwarzac multimediow z obrazem
- czyli odpadaja filmy kazdego formatu i nie maja tu nic do rzeczy kodeki.
wazne bylo tez ustawienie w BIOSie trybu odczytu dysku twardego na allow block
mode read czy jakos tak, chociaz nie mam pojecia jak te parametry (grafika i
dysk sa ze soba zwiazane). pod xp mozna teraz ustawiac dowolne rozdzielczosci,
nie mozna jednak ogladac filmow.
wlacza sie watchdog z driverow i po kilku sekundach restartuje kompa na twardo.
nie pomagla tez instalacja nowych sterownikow do rivy.
byc moze pomoze aktualizacja biosu...
podsumowujac:
inne karty dzialaja na tej plycie a sama riva dziala na innych plytach bez
zarzutow.
lepiej dziala pechowa konfiguracja pod xp niz pod 98 bo mozna ustawic dowolny
tryb graficzny, jednak bez filmow.

pozdr, zieliq