Re: Z gramofonu na komputer?

Autor: MadMan <madman15_at_nie-spamo-wac.wp.pl>
Data: Tue 03 Aug 2004 - 06:46:53 MET DST

Sun, 01 Aug 2004 19:58:03 +0200, na pl.comp.pecet, JanuSz napisał(a):

> Masz potrzebny sprzęt.
> Musisz wykorzystać gniazdo magnetofonowe radia.
> W tym gnieździe na DIN są dwie pary pinów (LP wejście, LP wyjście) i
> masa. Masa jest pośrodku. Jeśli wciśniesz przycisk GRAMOFON w radiu,
> przełącza się ono na wzmacnianie sygnału z wkładki gramofonowej i
> wstępnie wzmocniony sygnał o znormalizowanym poziomie jest dostępny w
> gnieździe magnetofonowym (dlatego mogłeś nagrywać). Ten sygnał musisz
> doprowadzić do wejście LINE IN karty dźwiękowej. Do posiadanego kabla
> (we wtyczce DIN) musisz dolutować jeszcze jeden kabelek do wolnych pinów
> [...]

Dzięki. Czyli rozumiem, że masa ma być podłączona do wszystkich przewodów?
Nie jestem elektronikiem, robił będzie to mój ojciec, tak tylko dla siebie
chcę wiedzieć. Trudne to chyba nie będzie - w końcu zostały tylko te piny
OUT (wejściowe są zajęte przez wyjście komputera).
Aha, jeszcze jedna sprawa. Wiem, że to NTG, ale znacie (z praktyki) jakieś
dobre programy do zgrywania i ew. obróbki zgrywanego dźwięku? Zależałoby mi
na programie, który usunie szumy z materiału, ew. skompresuje do MP3
(chociaż to zrobię jakimś LAME + LAME-GUI).

--
Pozdrawiam
MadMan