Re: Z gramofonu na komputer?

Autor: JanuSz <jsep1_at_po[wywal_to>
Data: Sun 01 Aug 2004 - 19:58:03 MET DST

MadMan napisał(a):

> To może ja zadam pytanie w tej sprawie. Też chciałbym zgrać sobie płyty
> gramofonowe, ale u mnie sytuacja wygląda tak: mam gramofon z wtyczką DIN
> (taką, jaka niegdyś była w klawiaturach), poza tym mam też radio typu
> ZODIAK, które robi za wzmacniacz (np. do komputera). Tyle, że gdy podłączę
> wtyczkę, którą zwykle mam w Line OUT (tzn. idzie do wzmacniacza i potem do
> głośników) do Line IN, by zgrać coś z magnetofonu, to nie ma na niej
> sygnału. Czym to może być spowodowane? Czy np. potrzeba zlutować inaczej
> kabel lub inaczej podłączyć wtyczki? Wiem, że swego czasu próbowałem
> [...]

Masz potrzebny sprzęt.
Musisz wykorzystać gniazdo magnetofonowe radia.
W tym gnieździe na DIN są dwie pary pinów (LP wejście, LP wyjście) i
masa. Masa jest pośrodku. Jeśli wciśniesz przycisk GRAMOFON w radiu,
przełącza się ono na wzmacnianie sygnału z wkładki gramofonowej i
wstępnie wzmocniony sygnał o znormalizowanym poziomie jest dostępny w
gnieździe magnetofonowym (dlatego mogłeś nagrywać). Ten sygnał musisz
doprowadzić do wejście LINE IN karty dźwiękowej. Do posiadanego kabla
(we wtyczce DIN) musisz dolutować jeszcze jeden kabelek do wolnych pinów
i zakończony wtyczką minijack, którą wkładasz do LINE IN.
Jeśli zaś w radiu wciśniesz przycisk MAGNETOFON, radio przełącza się na
odtwarzanie sygnału z tego wejścia, u Ciebie z komputera.
W gnieździe gramowonowym aktywne są tylko wejście, zaś w magnetofonowym
i wejście i wyjście. Te gniazda DIN nie były takie głupie. Tylko czasem
trzeba było umieć lutować.
Powodzenia.

Janusz