Re: IBM ThinkPad 600x bateria li-ion nagle padła :-(

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Sun 01 Aug 2004 - 18:39:40 MET DST

Proces PC <pch@poczta.onet.pl> zwrócił błąd:

> [...]
> Proszę o sugestie ewentualnie info, gdzie kupić tanio nową baterię albo
> jak sprawdzić czy laptop jest ok. (był ok na 100%)

Notebook na 99,9% jest OK, nie licząc tego że psuje baterie.

> Winda nie pokazuje id bateri ani, żadnych jej danych np. producenta choć
> to oryginalny IBM.

To że oryginalny nic nie pomoże. To właśnie jest problem.
Sprawa nagłej śmierci baterii w thinkpadach 600 jest dość znana i
powszechna. Nie wiadomo co dokładnie jest przyczyną, może błędy BIOSu, może
w elektronice baterii. Niestety Twoja bateria jest martwa, jak nie
znajdziesz kogoś kto będzie mógł ją zregenerować to możesz wyrzucić (ja bym
zostawił). Regeneracja polega na rozmontowaniu baterii i zamianie ogniwek w
środku na nowe. Jak nie czujesz się na siłach to poszukaj nowej baterii,
zresztą przy grzebaniu też nie masz pewności że Ci wyjdzie.

Z bateriami do notebooków jest tak, że prawdziwa liczba cykli jakie
przeżywają jest niewiarygodnie mała w porównaniu do sloganów reklamowych.
Producenci się nie przyznają albo wręcz zaprzeczają, ale tak jest. Akurat w
thinkpadach 600 problem występuje chyba w najbardziej drastycznej formie.
:(

Czy możesz podać model baterii?

Mogę Ci też napisać jeden ze sposobów na odnowienie baterii na jakiś czas,
ale bez gwarancji:

-wyłącz komputer i wyłącz zasilacz sieciowy
-wyciągnij baterię i zaizoluj dwa wewnętrzne połączenia
-włóż baterię i używaj komputera do rozładowania baterii, najlepiej w
intensywny sposób, jakiś prime95 czy coś takiego
-jak się wyładuje wyciągnij baterię i usuń izolację
-włóz wyczerpaną baterię i podłącz zasilanie sieciowe
-naładuj i sprawdź jak działa
Po tym zabiegu bateria może w ogóle się nie podnieść (bez wymuszenia
ładowania zewnętrznym źródłem) dlatego robisz to na własną
odpowiedzialność!

Jak znasz kogoś z takim notebookiem to możesz wcześniej spróbować u niego
czy Twoja bateria będzie działać normalnie, czasem tak się dziwnie składa
że działa.

Pozdro,

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze