IBM ThinkPad 600x bateria li-ion nagle padła :-(

Autor: PC <pch_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 01 Aug 2004 - 17:45:37 MET DST

Czy baterie li-ion mają licznik ładowań?? Bateria była cacy. 2,5h trzymała
bez problemu. Laptop w zasadzie zawsze podłączony do sieci i z baterii
działał sporadycznie. Aż tu nagle nie chce się ładować. I to też nie do
końca. Jak podłączę do sieci ładuje się o 2% a potem staje. Jak wyciągnę
baterię i podłączę ponownie znowu 2% i stop. Windows pokazuje, że mało
fazy i że niby ładuje a ja widzę, na kontrolce że już przestał ładować.
Faktem jest, że wiozłem sprzęta 1k km ale zapakowany był ok.
Jako, że nowa bateria kosztuje 500pln nie chcę inwestować bez sprawdzenia
czy to aby napewno bateria. Wydaje mi się, że pojemność ma bo jak go tak
skokowo doładuję to mogę kilkadziesiąt minut śmigać na 25% pojemności.
Proszę o sugestie ewentualnie info, gdzie kupić tanio nową baterię albo
jak sprawdzić czy laptop jest ok. (był ok na 100%)

Pozdrawiam
PC

p.s.
Winda nie pokazuje id bateri ani, żadnych jej danych np. producenta choć
to oryginalny IBM.