Re: Maty wygłuszające

Autor: RaFiB <rfb1_at_op.pl>
Data: Thu 29 Jul 2004 - 17:13:32 MET DST

> maty bitumiczne, ich zadaniem jest zlikwidowanie rezonansow i
> "dzwonienia"
> metalu, czyli jesli np. od pracujacego dysku wzbudza ci sie obudowa
> i zaczyna drgac, to wtedy mata bitumiczna zalatwi sprawe.
> Ale jesli nie ma takiego zjawiska to nic nie pomoze...
>
> jesli chcesz wyciszyc kompa, znajdz zrodlo uciazliwego dzwieku,
> najczesciej wiatraki i zakup wieksze (i o wiekszej wydajnosci),
> wolnoobrotowe,

P;lecam wentylatory Arctic Supersilent TC
http://www.arctic-cooling.com/en/products/fan_pro_tc

. Przy obrotach minimalnych i do 70% maxymalnych praktycznie
niesłyszalne. Mają wbudowany czujnik temperatury.Mam 5 w obudowie.

Dodatkowo na zasilacz proponuję zakupić Gumkę Antivibe która izoluje
styk między obudową a zasilaczem.
No i dobre maty wygłuszające które eliminują rezonans obudowy AKASA
  albo BeQuiet. Różnicę na pewno odczujesz. Ja śpię praktycznie koło
komputera i słyszę tylko niewielki szumek ale tylko w zupewłnej ciszy.
Inna sprawa że musisz mieć też dobry cichy zasilacz.

pozdr
RaFiB