Re: Maty wygłuszające

Autor: Martti <mmrozinski_at_poczta.bezspamu.onet.p.l>
Data: Thu 29 Jul 2004 - 10:03:24 MET DST

Użytkownik "(...)" <maestoso NOSPAM@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:ce92jn$927$1@atlantis.news.tpi.pl...
> witam;
>
> 1. chciałbym kupić maty wygłuszające do obudowy, tylko nie wiem,
które będą
> skuteczniejsze: do wyboru są - korkowe(?) oraz samochodowe;
>
> http://allegro.pl/show_item.php?item=28793820
> http://allegro.pl/show_item.php?item=28722473
>
> 2. Jakie są wasze doświadczenia z wyciszaniem obudowy matami?

Takimi matami jak zaprezentowane nie wygluszysz komputera,
dlaczego? Bo materialy z ktorych je zrobiono nie maja dobrych
wlasciwosci tlumiacych halas.

maty korkowe o grubosci 3-5 mm nie wytlumia ci halasu, bo jak?
za cienkie i zbyt sztywny osrodek, fala sie odbije, moze w troszke
mniejszym stopniu niz od golej lachy.

maty bitumiczne, ich zadaniem jest zlikwidowanie rezonansow i
"dzwonienia"
metalu, czyli jesli np. od pracujacego dysku wzbudza ci sie obudowa
i zaczyna drgac, to wtedy mata bitumiczna zalatwi sprawe.
Ale jesli nie ma takiego zjawiska to nic nie pomoze...

jesli chcesz wyciszyc kompa, znajdz zrodlo uciazliwego dzwieku,
najczesciej wiatraki i zakup wieksze (i o wiekszej wydajnosci),
wolnoobrotowe,
potem pewnie dysk, sprawdz jak sie zachowuje, kiedy lezy na czyms
miekkim i nie
jest przykrecony do obudowy, jesli jest ciszej to pomysl nad wlasnie
takim go umieszczeniem

powodzenia,
pozdrawiam
Martti