Re: Masa w kablach

Autor: Mike <mikie_at_blow.spam.away>
Data: Thu 29 Jul 2004 - 16:19:16 MET DST

"Adam 'Adak' Kępiński" <adak@acn.waw.pl> wrote in message
news:ceb022$2lsq$1@mamut1.aster.pl...

> Jasne, ale jestem w stanie to zrozumiec w przypadku 80 zamiast 40 zyl.
> Ale jak sie to ma do 2 zamiast jednej max w 4 pinowym molexie i np, po co
> tasma EIDE ma tyle masa? Skoro ekranami sa i tak inne przewody, to czemu
> jeszcze wiecej?

A jestes w stanie zrozumiec ze prad plynie od plusa do minusa? Idz na
pl.misc.elektronika (albo na polibude z elektronika) i poczytaj/postudiuj o
prowadzeniu mas w ukladach elektronicznych. Sa pewne zasady ktorych sztuka
elektroniki zaleca - ale z jedna masa tez by dzialalo jesli koniecznie
chcesz wiedziec ;-)
Zapewne cala ta wiedza z elektroniki do niczego Ci sie wiecej nie przyda
(zakladam ze nie jestes elektronikiem i nie projektujesz samemu ukladow) -
wiec pewnie sobie odpuscisz :-)

mk