Re: Prosze o rade - komp dla grafika

Autor: skorpion <skoorpioonbez2o_at_ajlowju.pl.invalid>
Data: Wed 28 Jul 2004 - 15:50:31 MET DST

Sniper wrote:
> To wyjaśnia dlaczego tak jej bronisz i krytykujesz inne :)

Odwracasz kota ogonem :-(

Gdzie ja krytykuję inne? Podsuwałem nieśmiało Leadteka i Gainwarda. To
Ty wyjechałeś nagle z Matroksem.

Mam Matroxa bo dobry i tani (staroć warta dychę), a zamierzam się
przesiąść na kartę, na której sobie pogram.

Interesuje mnie jakość sygnału na nowych kart na geforcach i radeonach i
dlatego się wepchłem do tego wątku ;)

> Jedno wynika z drugiego :) Siostrze wybrałem MSI spośród chyba 6
> innych, zbliżonych wówczas cenowo kart, a 3 z nich pożyczyłem to
> testów. MSI wygrał, bo był najtańszy, mimo że jakością
> wyświetlanego obrazu niczym nie różnił się od pozostałych. Jedynie
> w 3D wyraźnie odstawał.

Nie, absolutnie nie wynika jedno z drugiego. Chyba nie wyraziłem się jasno.

Tańsza, dobrze wykonana karta na słabym w 3D procesorze graficznym GPU
daje wyraźniejsze literki niż byle jaka karta na szybszym GPU.

Dlatego do biura lepiej chyba kupić GF 440 dobrej firmy, niż nawet
trzykrotnie droższą, bardziej wydajną kartę firmy mniej dobrej.

Taki GF 440 lub 5200 na dobrej karcie powinien dać takie biurowe zalety:

- wyraźny obraz
- obsługę dwóch ekranów (5200)
- pasywne chłodzenie
- podstawową obsługę 3D

> Tak czytałem ten post, ale nie wypowiadałem się widząc sporo
> przesady w tym co pisał autor postu.

i OK! a mnie się nie wydaje dużo przesady.

Niby że ja jestem taki naiwny i odpowiadam na niepoważne Twoim zdaniem
posty, ech... :-/

> Raczej zaniżyłem:

Ale wielki płaski Diamondtron kosztuje tylko z 5 tys.

> monitorach, z dobrymi kartami graficznymi i mają prawidłowo
> skalibrowane monitory przy pomocy jakiegoś pakietu Macbetha, to
> czego im więcej do szczęścia potrzeba? Geometria jest albo
> idealna, albo bliska doskonałości, do kolorów nawet Picasso by się
> nie przyczepił.

Geometra i kolory zależą w znacznej mierze od monitora. Z rozmydleniem
jest inaczej.

Grafik pracujący w Corelu paradoksalnie nie potrzebuje tak dobrej karty
jak makler do malutkich cyferek w tabeli.

> Nie wiem co dokładnie masz na myśli. Przecież jakość wykonania
> karty zawsze ma znaczenie.

Dowiedz się więc, co mam na myśli ;->