Re: Prosze o rade - komp dla grafika

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 28 Jul 2004 - 10:34:57 MET DST

skorpion napisał:

> Używam na co dzień :)

To wyjaśnia dlaczego tak jej bronisz i krytykujesz inne :)
Ja na codzień pracuję na wielu kartach i patrzę trochę krytycznym
okiem. Do chwili gdy nie usiadłem przed pierwszą kartą z GF FX5600
i Radeonem 9600 również uważałem, że Matroxy są niedoścignione.
Teraz te ślady już się zacierają, bo ciężko dostrzec tak wielkie
różnice o jakich głosi "fama".

> Przede wszystkim, miałeś zapewne na myśli droższych producentów,
> a nie droższe _modele_.

Jedno wynika z drugiego :) Siostrze wybrałem MSI spośród chyba 6
innych, zbliżonych wówczas cenowo kart, a 3 z nich pożyczyłem to
testów. MSI wygrał, bo był najtańszy, mimo że jakością
wyświetlanego obrazu niczym nie różnił się od pozostałych. Jedynie
w 3D wyraźnie odstawał.

> Po trzecie, spotykam jednak opinie skrajnie odmienne od Twojej.
> "[...] Wlasnie kupilem stara Millenium MGA na PCI, przepiekny
> obraz, sprzedalem Herculesa Radeona 9700 [...] Radeon nawet sie
> nie umywa do tej jakosci jaka prezentuje Matrox :D"

Tak czytałem ten post, ale nie wypowiadałem się widząc sporo
przesady w tym co pisał autor postu.

> Trochę przegiąłeś z tą ceną ;)

Raczej zaniżyłem:
http://system.perfekt.pl/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=61
http://system.perfekt.pl/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=32
http://system.perfekt.pl/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=31

> jak karta jest _kiepska_, to i na dobrym, i na złym monitorze obraz
> jest rozmydlony.

Racja :)

> Zaraz, zaraz. Czy chodzi Ci o to, że pracujący tam graficy nie
> zwracają uwagi na jakość obrazu?

Zwracają, ale na jakość tego co robią. Jeżeli pracują na dobrych
monitorach, z dobrymi kartami graficznymi i mają prawidłowo
skalibrowane monitory przy pomocy jakiegoś pakietu Macbetha, to
czego im więcej do szczęścia potrzeba? Geometria jest albo
idealna, albo bliska doskonałości, do kolorów nawet Picasso by się
nie przyczepił.

> A czy to prawda, że przy złączu DVI i monitorze LCD jakość wykonania
> karty nie ma żadnego znaczenia?

Nie wiem co dokładnie masz na myśli. Przecież jakość wykonania
karty zawsze ma znaczenie.

--
                        Pozdrawiam, Sniper