Re: HDD i dodatkowy radiator ...???

Autor: Adam 'Adak' Kępiński <adak_at_acn.waw.pl>
Data: Tue 27 Jul 2004 - 23:59:47 MET DST

> niewiele pomoże. Ja rozwiązałem to instalując pomiędzy dyskami a czołem
> obudowy wolno-obrotowy wiatrak z zasilacza, temperatura mi spadła o
ponad
> 12 stopni.

Ja polecam dodanie dwoch 12cm wentyli z przodu i z tylu obudowy (moze
wystarczyl by sam z przodu?).

Moj Seagate Barracuda 40GB 7200rpm tez sie grzal, beda w swej zwyklej
zatoce 3.5" (tzn. by bardzo cieply/goracy). Po odpaleniu tych 2 wentyli
(po 10.50pln na allegro ;-) temperatura w obudowie spadla o jakies 10-15
stopni, a dysk jest juz co najwyzej zimny/letni. [tyle, ze z przodu mam
wycieta dziure w obudowie - zimne powietrze ma autentycznie skad zasysac]

Nad dyskiem umiejscowionym wyzej w zatoce (kieszeni) 5.25" zamontowalem
80mm cichy wentylator (nastepne 5pln ;-) i ten tez jest zimny.

Zreszta polecam lekture watku: "Kieszen ATA33 a ATA100 - sa roznice?" z 27
lipca, mojego autorstwa. Tam opisalem, jak to jest zrobione.

--
Adam Kępiński aka Adak (Android Designed for Assassination and Killing)
adak@acn.waw.pl (primary)    ICQ UIN: 21284055