Re: Kieszen ATA33 a ATA100 - sa roznice?

Autor: Adam 'Adak' Kępiński <adak_at_acn.waw.pl>
Data: Tue 27 Jul 2004 - 15:27:39 MET DST

> a mozna wiedziec na jakiej podstawie stwierdziles ze to ATA100 a nie
> ATA33? jakies konkretne pomiary wydajnosci, soft? bo wiem ze czasem ze
> wskazaniami trybu w BIOS roznie bywa np. na moim starym Asusie sie
> "cuda" dzialy czasem.

Szczerze mowiac tak twierdzi BIOS (Asus A7N8X-E deluxe).
Pomiary predkosci wiele nie powiedza, ale transfer pomiedzy dyskami to ok
20MB/s (Barracuda 40 GB i ten Samsung 40GB - sa wiec raczej leciwe).
Na razie cuda sie nie dzieja :-)

> fajny bajer z ta 80-ka - sam montowales chalupniczo czy jakiegos
> "rack'a" do tego wentyla fabrycznego juz miales w kieszeni?

Moj pomysl.
Tyle, ze wymaga to wolnej zatoki nad dana kieszenia i otwarcia kieszeni z
gory (u mnie i tak zawsze jest otwarta).
Do 80'ki przyczepione sa 4 blaszki od segragatora [ ;-) ] na 4 srubkach.
Jako ze kazda blaszka ma 2 dziurki, to jedna przysrubkowuje sie do
wiatraka, a z druga nie robi sie nic i koncowke zagina tak, aby pasowala
do dziur w obudowie, albo przysrubkowuje/przymocowuje do obudowy.
Odpowiednim wygieciem blaszek mozna regulowac wysokosc wiatraka nad
dyskiem i ego oboglne polozenie - np. jesli starczy Ci miejsca to mozesz
go pochylic.

Myslalem nad czyms podobnym nad dyskiem siedzacym w zatoce 3.5", ale po
zamocowaniu z przodu i z tylu obudowy wiatrakow 120mm w obudowie mam
naprawde chlodno (dzis proc/plyta - 39/19) i tam juz tego zakladac nie
bede.

Ale nie ukrywam, ze to duza zasluga tych duzych wiatrakow, bo to one
tlocza zimne i wyciagaja cieple powietrze, a ten na gorze (80'ka nad
dyskiem), tylko nim dmucha na dysk.

--
Adam Kępiński aka Adak (Android Designed for Assassination and Killing)
adak@acn.waw.pl (primary)    ICQ UIN: 21284055