Re: Co to może być?

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Tue 27 Jul 2004 - 14:46:07 MET DST

Proces Madab <omita@poczta.onet.pl> zwrócił błąd:
> Uruchomiłem rano kompa, a tu monitor przeszedł mi w stan uspienia :-(
> Przy ponownych uruchomieniach, to samo. Wyjąłem monitor z obudowy.
> Uruchomiłem i działa...

Tzn. monitor jest wybebeszony? To raczej nie jego problem, możesz go włożyć
z powrotem.

> /ale przy okazji wyjmowałem wtyczke z karty graficznej ;-)/ Zwróciłem
> jednak uwagę na to, że po tylu uruchomieniach nie zadziałał scandisc
> Windowsa :-/ Podłączyłem inny monitor. To samo. Ale wystarczyło poruszyć
> lekko kompem i zresetować, a się uruchamiał jakby nigdy nic.

Miałem kiedyś coś podobnego, wydawało mi się że problem jest z kablem lub
grafiką. Pomogło wyjęcie grafiki, dokładne usunięcie tony kurzu ze slotu
AGP i karty i ponowne zainstalowanie. W tym samym czasie padła mi płyta z
powodu uszkodzonych kondensatorów dlatego dopiero po naprawie miałem czas
na testy. Nie wiem co było ważniejsze (kurz czy kondensatory) ale
odkurzenie nie zaszkodzi. Oczywiście raczej nie odkurzaczem... No i wtedy
wymieniłem też zasilacz, ale tym razem to nie był on. ;)

> Dziś jednak po któryms zresetowaniu i poruszeniu komp zadziałał tylko do
> momentu sprawdzania pamięci i stop. Dopiero nastepny reset go uruchomił.

A sygnał na monitorze był? To może być np. coś z płytą w takim wypadku.

> Czy cos sie dzieje z twardym dyskiem? Czy to tylko karta graficzna?
> Czy ktoś miał juz podobne doswiadczenia?

Dlaczego z twardym dyskiem? Sprawdź go softem producenta na wszelki
wypadek. Skontroluj parametry SMART, było o tym na grupie sporo.

Pzdr,

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze