Re: Co szybsze: Celeron czy P IV???

Autor: Kuba Kubrynski <kubryk_at_NO-s-p-a-m.tlen.pl>
Data: Sun 25 Jul 2004 - 02:10:24 MET DST

MX napisał(a):
> "Wydajność ogólna" ma to do siebie, że jest mało zdefiniowana :).
> W sytuacji, kiedy mamy 128MB to zakup szybszego procesora mija się z celem.
> Kiedy mamy R9200/64bit to "wydajność ogólna" procesora i tak zostanie
> zabita przez grafikę.
> Pokombinowałbym jeszcze coś z dyskiem, ale nic mi nie przychodzi do
> głowy co limitowałoby wydajność kompa w domu.
>
> Powyższe przykłady są przejaskrawione, ale oddają ogólną zasadę że
> "wydajność ogólna" idzie w parze z innymi elementami komputera.
>
> Zgodnie z powyższym uważam za rozsądne zgodzić się na ograniczenie mocy
> [...]

Co racja to racja. Jednak zmiany dysku (mam SATA) zupełnie nie
odczujesz. Jedyne co tak na prawde daje coś odczuć w domu to RAM i
procek, z naciskiem na to pierwsze. Ostatnio kupiłem P4 2.8HT, ale
szczerze mówiąc myślałem, że jest szybszy. O ile w codziennym
użytkowaniu (WinAmp w tle ;-)) faktyczenie dużo daje, to w obliczeniach
i kompialcji programów jest już trochę mniej optymistycznie.
A jeśli chodzi o gry, to wiadomo, że "im więcej tym lepiej". Tu już
trzeba mieć i grafike (do offica wystarczy Riva) i RAM i procka.
Tak więc podsumowując procka się kupuje raz na długi czas (bo płyta i
etc) więc IMHO lepiej jest dołożyć i kupić coś fajnego. A grafike i RAM
zawsze można dokupić.

Pozdrawiam, Kuba