Re: Jak podlaczyc notebooka pod instalacje w saamochodzie 12V ?

Autor: Bartosz Waleska <combosoft_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 23 Jul 2004 - 19:37:45 MET DST

</ciach> > Koszt samodzielnego wykonania przetwornika step-up na 16 czy 19 V

> To była prosta odpowiedź na proste pytanie. Ale dlaczego bez sensu?
> Używałem takiego czegoś, grzało się faktycznie ale działało dobrze. Sam
> zasilacz zresztą grzeje się równie mocno, nieważne do czego podłączony.
> Oczywiście nie jest to rozwiązanie korzystne energetycznie, lepiej zrobić
> konwerter taki jak piszesz, ale to trzeba albo umieć albo mieć kogoś
> znajomego który umie. :)

Dobra, dobra...
konwerter bardziej znany pod nazwa przetwornica to super... ale zwroc uwage
na
prady jakie toto musi dawac...
Ja mam np. 19V i 4.74A (Aristo Orion). Powiedzmy dla ulatwienia, ze mialbys
"tylko" 3A
to 60W! Calkiem sporo. Na allegro sa sprzedawane zasilacze pod laptopy
wlasnie na zasadzie
takich przetwornic tzn. z 12V na 19V (16V) dla odpowiednich pradow... ale
ceny sa dosc
wysokie. Pomijam calkowicie problemy stabilnosci napiecia...

pozdrawiam,
Bartek.