Re: Komputer za wolny dla DVD-R - co zrobić?

Autor: kpawel <USUN.kpawel_at_kr.onet.pl>
Data: Fri 23 Jul 2004 - 12:41:17 MET DST

Dnia 2004-07-23 07:58 użytkownik Elvgreen wspólnie i w porozumieniu z
klawiaturą, na szkodę ogółu, nastukał:
> Witam!
> Kupiłem ostatnio nagrywarkę SONY DRU-700A. Wszystko pięknie i ładnie poza
> tym, że w Nero szybko zjeżdża bufor do zera i proces się zawiesza na 3-4%.

Jesli tylko przerywa nagrywanie to jest to normalne zjawisko i w tym
momencie czeka na nowe dane (np. technologia BurnProof).

> Oczywiście płyta jest do kosza. Problem prawdopodobnie polega na tym, że mam

Całkiem zawiesza ?? To może być wina np. systemu.

> za wolny komputer (PIII 600 MHz) a wymagania są - 800 MHz. Problem w tym, że
> nie potrzebuję szybszego komputera. Działa mi na WIN 2k bez problemu, mam
> 128 MBRAM i kupować nowy sprzęt dla nagrywarki mi się nie uśmiecha.

U mnie chodzi bez problemów nagrywarka 52x na P350.
Procesor tu nie mac do rzeczy - możesz mieć P2.8 i problemy z
nagrywaniem z 52x ;)) Tu chodzi o dysk (52x to chyba 7,8 MB/sek - tyle
musisz dostarczyć żeby nagrywał)
Może Ci W2k przestawił transfer na PIO (z dysku ??). Zobacz. Jeśli tak -
przestaw na DMA (UDMA).
Może masz na tym samym kalbu nagrywarkę i dysk ??

> Oczywiście ustawiałem prędkość minimalną 2x, dodatkowo z badaniem prędkości
> ale lipa. Może są jakieś narzędzia, które umożliwiłyby "spowolnienie"
> nagrywarki?

Już pisałem - to prawdopodobnie wina chrzaniącego sie systemu (mimo
wszelakich dobrych opinii, W2k jest jednak do zdarcia ;)); zwłaszcza jak
się sprzęt zmienia (nie wazne jaki)) lub urządzeń na tym samym kablu
;)). Może ma jakieś badziewne sterowniki do innego napedu CD, które w
jakiś sposób gryzą się z tą nagrywarką.

A w jakichkolwiek warunkach udało Ci się nagrać więcej niż te 3-4% ?? Bo
może nagrywarka jest walnięta...

--
Pozdrawiam
Paweł Konarski < kpawel >