Re: "Lampowy" komputer ??

Autor: zumek <zumekWYTNIJTO_at_op.pl>
Data: Tue 20 Jul 2004 - 20:55:17 MET DST

> Dnia Tue, 20 Jul 2004 18:14:28 GMT, Tryton <sp@m.nie.pl> napisał:
>
> Witaj
>
> A czy masz kolek uziemiajacy w gniazdku ? Kiedys mialem podobne objawy. I
> jakis znajomy elektryk powiedzial ze niektore elementy elektroniczne sa
> czule na to jak sa polaczone przewody w gniazdku. Powiedzial ze zawsze
> przewod fazowy musi byc po prawej stronie kolka uziemiajacego. I jesli tak
> nie jest to niektore elementy moga czasem sprawiac klopoty. Nie wiem czy
> to prawda, ale mialem podlaczonego kompa do gniazdka bez uziemienia i
> [...]
Tak się składa że ja też jestem elektrykiem zawodowym i elektronikiem amatorem i
to o czym napisałeś jest tylko częściowo prawdą.
Z objawów jakie opisałeś miałeś upływ na obudowę komputera na przewodzie, który
miałeś akurat na fazie.Jeśli nie masz bolca ochronnego lub nie jest podłączony
zrób to natychmiast bo może sie to skończyć źle dla Ciebie lub twojego komputerka.
Do pozostałych grupowiczów:Wiem że NTG ale chcę się odwdzięczyć koledze -:)

Pozdrawiwm
Piotrek Sz.