S.M.A.R.T, temperatura i takie tam

Autor: Geralt <przemyslaw26_at_interia.pl>
Data: Tue 20 Jul 2004 - 19:10:22 MET DST

Witam!

Zachecony wczeszniejszym watkiem zainstalowalem sobie program do mierzenia
pracy dyskow twardych HDD Health. I doznalem 'szoku' bo juz na poczatku
pisalo, ze mam krytyczna temperature dyskow. Okazalo sie ze moje dyski maja
ciagle temperature 46-49 C. Sa to Seagaty 40GB i 80GB. 120GB w ogole mi ten
program nie wykrywa, nie wiem dlaczego? Moze jakies pomyslY? Zarowno 80GB
jak i 120GB sa podlaczone do PCI ATA RAid IDE Card - moze to ma jakis wplyw?

Mam tez czerwone wartosci:
1) Raw Read Error
2) Hardware ECC Recovered i to na obu dyskach

Co toz naczy?

Mam procesor Athlon 1700+ podkrecony na 1,61 GHz (magistrala 145). Moze to
ma wplyw na prace dyskow twardych i powinienem "odkrecic"?

Pytania:
1) jakie macie temperatury i jakie sa grozne dla zycia dysku twardego?
2) czy ktos ma pomysl dlaczego mi program w ogole nie wykrywa 120 GB

Pozdrawiam
Geralt