Re: S.M.A.R.T - pytanie do specow

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 20 Jul 2004 - 15:19:25 MET DST

wieniuszka napisał:

> Dokladnie to w value mam 100, w worst mam 100

Wartość worst oznacza najgorszą wartość danego parametru jaka została
osiągnięta. Dopiero gdy wartość ta przekroczy dopuszczalną granicę
progową (threshold), zwiększana jest faktyczna wartość danego rejestru
(np. licznika błędów), a tą można dopiero odczytać z wartości RAW. Tą
z kolei podają tylko nieliczne programy.

> I jeszcze chetnie bym sie dowiedzial, co wskazuje parametr CRC_Error_Count,
> bo ciagle nie jest to dla mnie jasne o co chodzi.

W pracy monitoruję kilkadziesiąt dysków przy pomocy programu HDD
Health. Zauważyłem, że błędy CRC Error Count zawsze powstają w tych
samych okolicznościach:
a) jeśli dysk ATA 100/133 jest podłączony taśmą 80-żyłową do kieszeni
która potrafi obsługiwać tylko ATA 33 (bo w środku ma krótki kawałek
taśmy 40-żyłowej). W niektórych przypadkach taka konstrukcja działa
poprawnie, ale często potrafi tak pięknie sypać błędami, że szok. Na
dyskach ATA 66 tego problemu nie zauważyłem.

b) jeśli dysk ATA 100/133 jest podłączony mocno "zmęczoną" (czyt.
pomiętą) taśmą 80-żyłową. Miałem parę takich sytuacji, gdy już podczas
startu systemu dysk potrafił złapać 15000 - 20000 takich błędów.
Czasami wystarczyło rozprostować taśmę, czasami konieczna była jej
wymiana. Kilka razy sypnęło mi takimi błędami na nowiutkich, okrągłych
taśmach. Na ATA 66 również tego problemu nie zauważyłem.

--
                        Pozdrawiam, Sniper