Re: Grafika z 64MB a rozdzielczość 1280

Autor: Mike <mikie_at_blow.spam.away>
Data: Tue 20 Jul 2004 - 14:47:49 MET DST

"Jacek_FH" <satan@hell.net.pl> wrote in message
news:u7yynmzbb1ub.dlg@motyla.noga...
> Witam,
>
> Przymierzam się do kupna Radeona 9200 lub 9100 oczywiście 128bit.
> Dotychczas zawsze kupowałem karty graficzne uboższe w pamięć wychodząc z
> założenia że w wydajności to dużo nie zmienia.
> Jednak obecnie pracuję na LCD który wymusza rozdzielczość 1280×1024.
> Jak duża w tym wypadku będzie różnica wydajności miedzy kartami 64MB i
> 128MB ?

Pamiec na wyswietlenie ekranu bedzie az nadto. Jesli pracujesz glownie w
typowo biurowych programach (Office, przegladanie WWW) to nie ma o czym
mowic - moze byc nawet i 32 mb ram a nawet mniej. Wiekszosc z pamieci na
kartach wykorzystywana jest w zaawansowanych aplikacjach (glownie grach) z
grafika 3D, a raptem czastka na wyswietlenie samego np. Pulpitu Windows.

> Pytanie przy okazji - jak duża jest różnica wydajności 9100 a 9200 ?
> Nie umiem wyguglać konkretnego zestawienia.

9200 to przyspieszona z 4x na 8x port AGP wersja starszego modelu 9000. Samo
przyspieszenie AGP jak wiadomo nie wplywa znaczaco na wydajnosc karty.
A 9100 byl mocniejszy od 9000 i jest mocniejszy od 9200. To wszystko
wychodzi glownie w grafice 3D - nie napisales jakimi kierujesz sie
potrzebami kupujac karte.
http://www.benchmark.pl/artykuly/przeglad_procesorow_2002/radeon_9100.html
http://www.benchmark.pl/artykuly/przeglad_procesorow_2002/radeon_9200.html

mk