Re: Burza i Komputery

Autor: Kwiatkos <kwiatkos.nospam_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 20 Jul 2004 - 13:45:25 MET DST

Administruję kilkoma sieciami.
Serwery chodzą przez UPSy non stop od lat i przeżyły niejedną burzę.

Niestety burza to nie tylko wyładowania elektryczne ale towarzyszące mu
również potężne pola magnetyczne.

Przed elektryką chronią UPSy. Im lepszy i większy tym większa szansa
"przeżycia".

Przed polami magnetycznymi chroni ekranowanie komputerów i pomieszczeń.
Jeśli mamy dobrze uziemione obudowy to jest szansa że nam kompa nie rozwali.
Najlepiej mieć serwer w ekranowanym pomieszczeniu :).

Zdaryło mi się 2 razy, że komputer odpięty od sieci i zasilania a karta
sieciowa w burzy i tak się skopciła - podejrzewam, że pole magnetyczne
rozwaliło układ scalony ;)

Użytkownik "Gupik" <gupik@piasta.pl> napisał w wiadomości
Czy ktoś z was miał kiedykolwiek problem z kompem z powodu burzy ?? i co
się stało dla kompa ?? bo ja wyciągam wtyczkę z gniazdka i kabel od
karty sieciowej :)