Re: Jak są formatowane nowe dyski WD?

Autor: Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com>
Data: Sun 11 Jul 2004 - 00:36:10 MET DST

"Rafał Bartoszak" <sprocket@sys.BezSpamu.pl> wrote in message news:1c9seuukzpnjd.1dtt5aorv3507.dlg@40tude.net...
> No tak...
> Tu prąd szybciej, a tam wolniej... Słyszałem nawet teorie, że opóźnienia
> mogą wynikać z poskręcania taśmy...;)

Ty się zając śmiej, ale te opóźnienia przy dużych prędkościach
nadawania wynikają właśnie z braku symetrii miedzy liniami...

> A czasem nie to jest przyczyną, że zmienny prąd płynący w przewodzie
> indukuje falę elektromagnetyczną, która zakłóca przepływ prądu w
> sąsiednim przewodzie ? I w konsekwencji sygnały na wszystkich liniach są
> silnie tłumione (taśma ma dużą impedancję)?

To też... Sprzężenia międzyliniami, nierównomierność czasu podróży
sygnału po linii i masz dosyć niską sensowną częstotliwość graniczną...

> I po co są taśmy 80-żyłowe, skoro sygnał idzie tylko po 40 (a nawet
> mniej) ?

W desperackiej próbie wyciągnięcia ósmych potów z transmisji
równoległej... Ale jak sam widzisz dalsze przyspieszenie
wymusiło przerzutkę na transmisję szeregową - ta jest łatwiejsza
do opanowania przy bardzo dużych prędkościach nadawania...