Re: Jak są formatowane nowe dyski WD?

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Sun 11 Jul 2004 - 00:11:16 MET DST

Dnia 2004-07-10 22:47:53, indywiduum zwane *Pszemol* wymodziło przez
port 119 co następuje:

[...]
> SATA to "Serial ATA" - dysk o którym ja mówię to nie jest SATA.
> Transmisja równoległa nie pozwala na takie szybkości przesyłania
> danych - pojawiają się błędy z powodu nierównych prędkości na
> pojedynczych bitach danych.

No tak...
Tu prąd szybciej, a tam wolniej... Słyszałem nawet teorie, że opóźnienia
mogą wynikać z poskręcania taśmy...;)

A czasem nie to jest przyczyną, że zmienny prąd płynący w przewodzie
indukuje falę elektromagnetyczną, która zakłóca przepływ prądu w
sąsiednim przewodzie ? I w konsekwencji sygnały na wszystkich liniach są
silnie tłumione (taśma ma dużą impedancję)?
I po co są taśmy 80-żyłowe, skoro sygnał idzie tylko po 40 (a nawet
mniej) ?

> Transmisja seryjna

szeregowa...

pozdro...

[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]
[ Rafał Bartoszak  | maile w HTML'u lądują w koszu ]
[...i dlatego Kartagina musi zostać zniszczona...! ]