Re: Jak są formatowane nowe dyski WD?

Autor: Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com>
Data: Sat 10 Jul 2004 - 22:47:53 MET DST

"Kuba Kubrynski" <kubryk@N-o-S-p-a-m.o2.pl> wrote in message news:40f05262$1@news.home.net.pl...
> Heh... Chyba troche przesadziles. Wczoraj taki formatowalem i zajelo to
> kilka minut. A tak przy okazji mam pytanie: Jak to sie dzieje, ze w
> gazetach wyciagaja np. 100 MB/s w transmisji SATA, a ja w domu mam
> raptem kilkanaście??

SATA to "Serial ATA" - dysk o którym ja mówię to nie jest SATA.
Transmisja równoległa nie pozwala na takie szybkości przesyłania
danych - pojawiają się błędy z powodu nierównych prędkości na
pojedynczych bitach danych. Transmisja seryjna niby sygnał idzie
tylko po jednej nitce więc z pozoru wolniej niż po 32 nitkach,
ale prędkość zmian bitów może być znacznie więcej niż 32x szybsza.