Re: cache dysku 8MB vs. 2MB

Autor: skorpion <skoorpioonbez2o_at_ajlowju.pl.invalid>
Data: Fri 09 Jul 2004 - 14:43:35 MET DST

radarek wrote:
> Czemu malo konkretny? Sprawdzenie w codziennym uzytkowaniu to jedyny
> sposob, zeby okreslic czy naprawde potrzebujesz dodatkowego 6MB cache.
> Sam posiadam dysk z 8MB cache, ale kupilem go tylko dlatego, ze mial
> dluzsza gwarancje. Po cichu licze ze przetrzyma dluzej niz 1.5 roku -
> bo tyle maksymalnie przetrwaly u mnie poprzednie 4 dyski.
>
> Co do wydajnosci, to nie zauwazylem jakichs wiekszych zmian po przesiadce
> z 40 seagate na caviara z 8MB cache. Wiecej mi dalo dodanie 256MB ramu
> (wczesniej 192) i wylaczenie swapa.

z tego co poczytałem to porównywano wielokrotnie dwa dyski WD, które
były rzekomo identyczne oprócz wielkości cache. ten z 8 MB pokazywał 30%
lepszą wydajność dla zwykłego usera (ale nie dla serwera):
http://www.storagereview.com/php/benchmark/compare_rtg_2001.php?typeID=10&testbedID=3&osID=4&raidconfigID=1&numDrives=1&devID_0=218&devID_1=219&devCnt=2

ale w teście wielu dysków na xbitlabs pojawił się jakiś tani inny WD z 2
MB cache, który nagle okazał się super szybki. recenzent się przyjrzał i
okazało się że dysk ma to samo firmware, co ten szybki z 8 MB.

producenci robią takie przekręty że się w pale nie mieści

http://www.xbitlabs.com/articles/storage/display/13-idehdd-roundup.html