Re: cache dysku 8MB vs. 2MB

Autor: radarek <ufo_at_onet.pl>
Data: Fri 09 Jul 2004 - 10:03:36 MET DST

Użytkownik "skorpion" <skoorpioonbez2o@ajlowju.pl.invalid> napisał w
wiadomości news:cck841$avn$1@korweta.task.gda.pl...
> OK. hałas jednak oznacza równoczesne lub naprzemienne czytanie z
> rozrzuconych punktów dysku. jeśli cache ma się przydawać kiedykolwiek,
> to właśnie wtedy!

Dobrze, ale porownujemy cache 2MB z 8MB, ktore
dodatkowo jest po czesci dublowane przez cache
systemu operacyjnego. Dlatego jest duza szansa,
ze nie ma zadnego przyrostu predkosci.

> jakiś taki mało konkretny taki benchmark :) ale w sumie dużą różnicę by
> się pewnie udało wychwycić

Czemu malo konkretny? Sprawdzenie w codziennym uzytkowaniu to jedyny
sposob, zeby okreslic czy naprawde potrzebujesz dodatkowego 6MB cache.
Sam posiadam dysk z 8MB cache, ale kupilem go tylko dlatego, ze mial
dluzsza gwarancje. Po cichu licze ze przetrzyma dluzej niz 1.5 roku -
bo tyle maksymalnie przetrwaly u mnie poprzednie 4 dyski.

Co do wydajnosci, to nie zauwazylem jakichs wiekszych zmian po przesiadce
z 40 seagate na caviara z 8MB cache. Wiecej mi dalo dodanie 256MB ramu
(wczesniej 192) i wylaczenie swapa.