Re: cache dysku 8MB vs. 2MB

Autor: radarek <ufo_at_onet.pl>
Data: Fri 09 Jul 2004 - 11:24:00 MET DST

Użytkownik "kgb007" <kgb007@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości
news:ccljqn$iva$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Użytkownik "radarek" <ufo@onet.pl> napisał w wiadomości
>
> Czyli jeśli otworzysz notatnik i jakiś program a z notatnika
> nie będziesz kozystał to może od w całości lub w części
> wylądować w pamięci wyrtualnej. Ile zajmuje notatnik w
> pamięci ???
>
> Pozatym zrzucane są "strony pamięci" a nie programy.

Zgadza sie, ale mysle, ze projektujac system pomyslano o optymalizacji
i jezeli to mozliwe, strony nie sa zapisywane pojedynczo, lecz w przypadku
np. zadania przydzialu pamieci kilka KB system stara sie od razu zrzucic
do swapa wiecej (zdrowy rozsadek nakazywalby 1-8MB), aby kolejne zadania
przydzialu nie byly spowalniane przez zapis na dysk.

> proponuje w "Menadżeże zadań" włączyć/wybrać kolumne na
> zakładce procesy "zestaw stronicowany", "zestaw
> nistronicowany", "rozmiar pamięci wirtualnej" zobaczysz
> wtedy jak niewielkie "fragmenty" pamięci są zapisywane
> czytane z pamięci wirualnej wcześniej przyznanej programowi.

"Oczywiście należy zapewnić sprawne ładowanie stron często
wymienianych, osiąga się to przez zastosowanie pamięci
podręcznej dla często używanych stron (często dwupoziomowej),
zlokalizowanej w procesorze lub w wydzielonej części pamięci głównej."

Wniosek z tego ze strony sa i tak buforowane w cache systemu, a
to w jakich fragmentach zostana zapisane nie jest powiedziane
(To nalezy od systemu operacyjnego). Rownie dobrze zapis na dysk
moze poczekac w cache az zbierze sie wieksza ilosc danych.

> Możliwe że się niezrozumieliśmy.
>
> ale jest na temat optymalizacji odczytu przez dyski twarde w
> odpowiedzi na stwierdzenie że "posiada wlasne mechanizmy" a
> według mnie nie nijak się one mają do tych wbudowanych w
> HDD.

Pisalem o cache, system ktory jest opisany na tej stonie nie
ma z tym zwiazku. Oczywiscie nie zaprzeczam, ze jest uzyteczny
i przynosi poprawe wydajnosci.

> Windows nie wie jak są w fizycznie rozmieszczone dane na
> talerzach, jedynie co wie to pod jakim adresem logicznym
> może je znaleźć.
> Ty natomiast piszesz jakieś bzdury o wyższości buforowania
> danych w pamięci RAM przez windowsa, a one się tylko
> uzupełniają.

Pisalem ze nie potrzeba dodatkowego 6MB cache zeby mechanizm
pliku wymiany lepiej dzialal.
Na tej stronce jest napisane, ze dopiero wprowadzili ten system.
Gdybys znalazl informacje, ze tak dziala pamiec cache starszych
dyskow dopiero to by oznaczalo ze nie dubluje zasady dzialania
cache systemu.

> Kończę tę dyskusje bo to już NTG

Tylko pierwsza polowa wg mnie.