Re: cache dysku 8MB vs. 2MB

Autor: kgb007 <kgb007_at_poczta.wp.pl>
Data: Fri 09 Jul 2004 - 10:08:15 MET DST

Użytkownik "radarek" <ufo@onet.pl> napisał w wiadomości
news:ccleqa$1l80$1@mamut1.aster.pl...

> Wybacz, ale calego nie czytalem - jednak jesli mozesz,
> wyjasnij mi o co chodzi. Jakos nie widze, gdzie tam jest
> napisane, ze sa zrzucane male bloki pamieci do swapa.

Pierwsze zdanie
" Pamięć wirtualna jest techniką , która umożliwia
wykonywanie procesów, pomimo iż nie są one przechowywane w
całości w pamięci operacyjnej. "

Czyli jeśli otworzysz notatnik i jakiś program a z notatnika
nie będziesz kozystał to może od w całości lub w części
wylądować w pamięci wyrtualnej. Ile zajmuje notatnik w
pamięci ???

Pozatym zrzucane są "strony pamięci" a nie programy.

proponuje w "Menadżeże zadań" włączyć/wybrać kolumne na
zakładce procesy "zestaw stronicowany", "zestaw
nistronicowany", "rozmiar pamięci wirtualnej" zobaczysz
wtedy jak niewielkie "fragmenty" pamięci są zapisywane
czytane z pamięci wirualnej wcześniej przyznanej programowi.

> Nie ma tu nic na temat cache. To jest artykul o zupelnie
> innej sprawie.

Możliwe że się niezrozumieliśmy.

ale jest na temat optymalizacji odczytu przez dyski twarde w
odpowiedzi na stwierdzenie że "posiada wlasne mechanizmy" a
według mnie nie nijak się one mają do tych wbudowanych w
HDD.

Windows nie wie jak są w fizycznie rozmieszczone dane na
talerzach, jedynie co wie to pod jakim adresem logicznym
może je znaleźć.
Ty natomiast piszesz jakieś bzdury o wyższości buforowania
danych w pamięci RAM przez windowsa, a one się tylko
uzupełniają.

Kończę tę dyskusje bo to już NTG

--
kgb007@poczta.wp.pl