Re: cache dysku 8MB vs. 2MB

Autor: radarek <ufo_at_onet.pl>
Data: Thu 08 Jul 2004 - 19:32:57 MET DST

Użytkownik "skorpion" <skoorpioonbez2o@ajlowju.pl.invalid> napisał w
wiadomości news:ccjj9f$6s$1@korweta.task.gda.pl...

> też tak myślałem, ale zauważyłem, że jak system się zatrzymuje na
> wyciąganiu ze swapa (np. po wyjściu z gry) to dysk ostro hałasuje. Czyli
> nie czyta ciągłych obszarów dysku, tylko wiele małych i rozrzuconych.

Nie wiadomo jak male sa to obszary, byc moze nie ma to znaczenia czy dysk
ma cache 2MB czy 8MB. Halas nie oznacza ze obszary sa male (tzn mniejsze
niz
kilka MB)

>nie wiem jakie benchmarki by musiały być na >takie złożone zależności ??

np. czas zamkniecia gry - jezeli uwazasz ze wtedy swap mocno pracuje to
mozna
w ten sposob sprawdzic czy to ma znaczenie testujac na dyskach z roznym
cache.
Benchmark musialby dotyczyc szczegolnego przypadku, ktory bylby spotykany
rzeczywistosci. Swoja droga ciekawe czy udaloby sie znalezc przypadek
spowolnienia dzialania dysku z wiekszym cachem :D - w koncu teoretycznie
jest mozliwe, a bylby to dobry dowcip.