Re: [XP-RPC] blad drukowania

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 08 Jul 2004 - 19:32:38 MET DST

.:p.biernacki:. napisał:

> XP PROF... przy drukowaniu na dowolnej drukarce (udostepniona przez lan)
> pojawia sie blad serwera RPC i nie mozna nic drukowac!.

Do znanych mi problemów z serwerem RPC mogę zaliczyć obecność wirusów
Blaster, LoveSAN lub Sasser. To właśnie dzięki zdalnemu wywoływaniu
procedur wiruski napsuły niektórym tyle zdrowia. Może w twoim
przypadku również ma to jakiś związek. Często bywa też tak, że wiele
trojanów i spyware'ów również próbuje korzystać z RPC do szpiegowania
całej sieci i mogą powodować takie problemy. Proponowałbym
przeskanowanie systemu programami typu Ad-aware, SpySweeper, BPS
Spyware-Adware Remover itp. No i oczywiście ze dwa skanery
antywirusowe, np. jakiś Norton + skaner.mks.com.pl. Tylko ostrożnie z
usuwaniem śmieci, żebyś czasem połowy systemu do komunikacji z bankiem
nie wykosił. Najlepiej zrób backup przed zabiegiem.

Innym, częstym powodem tego problemu jest zainstalowany w systemie
sterownik CorelSCSI. O ile się nie mylę, jest on instalowany domyślnie
razem z większością programów Corela. Gdzieś na FTP'ie Corela jest
odpowiednia poprawka.

Kolejny powód udokumentowany kiedyś przez Microsoft wyglądał mniej
więcej tak: wielu użytkowników w krótkim czasie puszcza dokument do
druku na tą samą drukarkę sieciową. Taka operacja w obrębie Intranetu
wymaga użycia do komunikacji usługi RPC. Na print-serverze tworzy się
kolejka wydruku. W tym czasie jeden z userów wyłącza gwałtownie
komputer. Po wydrukowaniu zadania danego usera, print-serwer
korzystając z RPC odsyła komunikat do danego klienta, że dany dokument
został wydrukowany, aby ten mógł sobie uaktualnić listę kolejki.
Niestety, pakiet nie może trafić do odpowiedniego klienta, bo ten jest
właśnie wyłączony. Efekt jest taki, że powstają jakieś timeouty i w
rezultacie już nikt nie może więcej nic wydrukować. Niestety
rozwiąznia nie pamiętam. Może restart wszystkich maszyn i
print-servera wystarczy (choć przypuszczam, że to już robiłeś). Wiem
tylko, że trzeba było zainstalować najnowszego Service Packa na każdej
maszynie korzystającej z drukarki, żeby to się więcej nie powtarzało.
Ale kompletnie nie mam pojęcia, czy to może mieć jakiś związek z twoją
siecią.

Może coś sobie jeszcze przypomnę i dam znać. Ale najpierw napisz
dokładnie jaki masz komunikat błędu, bo może jakąś usługę przypadkowo
wyłączyłeś i stąd cały problem.

--
                        Pozdrawiam, Sniper