Re: cache dysku 8MB vs. 2MB

Autor: skorpion <skoorpioonbez2o_at_ajlowju.pl.invalid>
Data: Thu 08 Jul 2004 - 15:39:09 MET DST

kgb007 wrote:
> Niby tak, ale przynajmniej w moim przypadku liczą się tylko
> czasy dostępu i ta niszczęsna pamięć cache.

może jednak nie tylko?

w ogółe nieważne, czy plik ma 10KB czy GB, tylko:
- jak program z niego korzysta
- czy plik jest zdefragmentowany

> Szybkość w zapisie i odczycie sekwencyjnym przeważnie ma
> niewielkie znaczenie jeśli wartości te nie są mniejsze niż
> 30MB/s.

co to ma do rzeczy?

> Jakie znaczenie ma czy dysk ma nową elektronikę albo jest
> nowszy?? Czy uważasz że to oznaka że jest lepszy/szybszy ???

_nowszego_typu_. Choćby takie ramie głowicy może szybciej machać ;)

co więcej, skoro niektóre dyski zaczynają szumieć po kliku miesiącach,
to może także zwalniają (ale to już pewnie minimalnie)

> Według mnie liczy się to jakie są jego rzeczywiste
> parametry.

według mnie też! :)

> Nie wiem czy rozumiesz sens istnienia pliku swap i czym on
> jest.
> Windows tworzy sobie w pliku wymiany obraz pamięci
> fizycznej, a przynajmniej jej części i raczej

jak to tworzy obraz? magazynuje tam strony dawno nie używane i/lub nie
mieszczące się w fizycznej

> uaktualnia/zapisuje dużo małych fragmentów, a nie hurtowo
> wszystko. Dzięki dużemu buforowi można przyspieszyć takie
> operacje i to znacząco.

rzeczywiście potrafi strasznie mielić, jest pole do popisu dla cache