Re: cache dysku 8MB vs. 2MB

Autor: kgb007 <kgb007_at_poczta.wp.pl>
Data: Thu 08 Jul 2004 - 10:00:04 MET DST

Użytkownik "skorpion" <skoorpioonbez2o@ajlowju.pl.invalid>
napisał w wiadomości
news:cchla1$r6h$1@korweta.task.gda.pl...
> z tym że ten nowszy ma nowszą elektronikę, nowszego typu
> mechanizm, itd. itd.

Niby tak, ale przynajmniej w moim przypadku liczą się tylko
czasy dostępu i ta niszczęsna pamięć cache.

Szybkość w zapisie i odczycie sekwencyjnym przeważnie ma
niewielkie znaczenie jeśli wartości te nie są mniejsze niż
30MB/s.

Jakie znaczenie ma czy dysk ma nową elektronikę albo jest
nowszy?? Czy uważasz że to oznaka że jest lepszy/szybszy ???
Według mnie liczy się to jakie są jego rzeczywiste
parametry.

> czyżby windoz przerzucał do swapa takie małe kawałki
> pamięci < 8 MB ??

Nie wiem czy rozumiesz sens istnienia pliku swap i czym on
jest.
Windows tworzy sobie w pliku wymiany obraz pamięci
fizycznej, a przynajmniej jej części i raczej
uaktualnia/zapisuje dużo małych fragmentów, a nie hurtowo
wszystko. Dzięki dużemu buforowi można przyspieszyć takie
operacje i to znacząco.
Zresztą zobacz ile zajmują pojedyncze programy biblioteki
dll w pamięci a znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie. Bo
zregóły jest tak że nieużywany/nieaktywny program/biblioteka
jest zrzucana do pliku wymiany.

--
kgb007@poczta.wp.pl