Re: Niszczenie danych - kto wpadnie na pomysl...?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 08 Jul 2004 - 08:41:35 MET DST

Użytkownik "Sniper" <sniper10000@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:153b6cqt5yax8$.148t5csgv3ogn$.dlg@40tude.net

> Któregoś dnia postanowiłem zabrać go do pracy, żeby przekopiować sporą
> porcję danych z serwera. Wyczyściłem całą partycję 100 GB (na nią
> miałem skopiować dane) a dwie mniejsze zostawiłem zapchane w całości.
> W pracy dysk podłączyłem do starszego kompa z chipsetem klasy BX i
> systemem Win 2000 + SP3. Oczywiście spodziewałem się problemów, ale
> zarówno BIOS, jak i system prawidłowo rozpoznały dysk. Sprawdziłem,
> czy mogę prawidłowo odczytać istniejące na dysku dane. Wszystko
> wyglądało OK, więc przystąpiłem do kopiowania. Po kilku godzinach
> [...]

W Windows 2000 obsługa dużych dysków twardych nie jest domyślnie
włączona, chyba że podczas instalacji tego SP3 miałeś taki dysk podpięty
do systemu. W przeciwnym razie trzeba ją ręcznie włączyć, a jak to
zrobić znajdziesz pod tym linkiem:

305098 - Obsługa 48-bitowego trybu LBA dla dysków ATAPI w systemie
Windows 2000
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl-pl;q305098

P.S. Właśnie skończyłem odzysk danych z identycznie uszkodzonego dysku
;-).

/odpowiadając zmień px na pl/