Re: Palmy na monitorze.

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Wed 07 Jul 2004 - 13:29:10 MET DST

Proces <kriknet1WYTNIJTO@poczta.onet.pl> zwrócił błąd:

> Mam b. duży nagły problem. Kiedy mnie w domu nie było rodzina "uszczesliwiła"
> mnie posprztaniem biórka. Łącznie z wyczyszczeniem monitora (kineskop sony
> tryinitron). Kiedy przyszedłem z przerażeniem stwerdziałem, że cos strasznego
> stało sie z monitorem. Tak jakby fragment jakiejś warstwy zniknoł. jakies
> strzeby zostały. Teraz tam widze tam b. zniekształcony obraz. Wyglada to tak jak
> by był mokry bo sie swiatło tak dziwnie odbija. Mam dwa pytania
>
> 1. Co sie u licha stało.

Ktoś użył złego środka do mycia szyb i starł powłokę antyrefleksyjną.

> 2. Co z tym można zrobić. (po za wymianą monitora)

Możesz:
1. Usunąć ostrożnie powłokę do końca uważając żeby nie porysować szkła.
Było o tym na grupie, poszukaj w archiwum.

2. Kupić filtr z uziemieniem i zainstalować na monitorze, żeby nie odbijała
się w nim Twoja twarz oraz żeby prąd Cię nie kopał co jakiś czas.

3. Otworzyć instrukcję od Trynitrona, gdzie wyraźnie jest napisane czym nie
zmywać a czym zmywać ekran, wraz z ostrzeżeniem przed konsekwencjami
niezastosowania się do tego (czyli przed zmyciem rzeczonej powłoki).
Instrukcję pokazać osobie, która dokonała aktu wandalizmu. Wyciągnąć
konsekwencje zależne od wieku, płci oraz Twojej pomysłowości.

4. Sprzątać biurko samemu. Inaczej zawsze się znajdzie ktoś, kto zrobi to
za Ciebie ale w swoim stylu. I nie łudź się, że jak pół roku nie sprzątał
to już nie posprząta... (z autopsji).

> Zaraz zaczołęm trzeć ten monitor poczynajac od śliny przechodząc przez płyny do
> okien i inne ludwiczki kończąc na specjlanym preparacie do monitorów. Tak samo
> tragicznie jest jaki i było.

Bo warstwa nierówno starta - ona się rozpuszcza i rozmazuje pod wpływem np.
środków alkalicznych. Najlepiej myć czystą wodą i delikatną szmatką lub
chusteczką. Ja na swoim soniaku ponad cztery lata miałem ostrzeżenie przed
dotykaniem i wycieraniem (chodzi o odciski palców), tylko na jednego
osobnika nie działało, dostał bana. ;)

Pozdro,

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze