Re: tv-out... troche inaczej

Autor: Kompaner <kompaner_at_wp.pl>
Data: Wed 30 Jun 2004 - 18:27:09 MET DST

Witam!
> jeszcze sa piny rgb... mam sie nimi nie przejmowac i podpiac tak jak
podalem
> wczesniej?

Połączenie jest OK.
Nowoczesne telewizory same rozpoznają napięcia na nóżkach i odpowiednio
traktują sygnał.
Brak sygnału na RGB spowoduje, że uzna, iż na 20 jest zespolony sygnał
wideo.
W innych przypadkach wydziela sygnał luminancji albo tylko synchronizację.

> mam gforce2 mx 200 i mam zamiar uzyc do tego tvtool w wersji 9556. czy tak
> bedzie dobrze?

Miałem kiedyś GeForce. Po serii eksperymentów używałem wersji 7, choć 9 też
chodziła, ale jakoś mi nie podpasowała.
Sumując:
kabelek wetknięty do karty wtykiem s-video - zakończony gniazdem cinch, do
tego gniazda wpięta przejściówka z cinch na gniazdo TV, stąd kablem
"telewizyjnym" na nózkę 20 (sygnał) i 18 (masa).
Według mnie - prawidlowo.
Kiedyś lutowałem od razu wtyk cinch na kablu TV, ale przewód był dość
cienki, no i trzeba było trochę wtyczkę "sponiewierać".
Kompaner
PS. Dmucham na zimne, więc zawsze podłączam kable przy wyłączonym sprzęcie.
Wiem, że to może nadmiar ostrożności, ale wolę tak.