Re: Asus A7V133 +problem z pamięcią.

Autor: jahu <jahu_at_WYWALTO.ferdek.pl>
Data: Tue 29 Jun 2004 - 00:31:14 MET DST

Grzegorz Siporski wrote:
> Napierwszy rzut oka sprawa była prosta - uszkodzenie pamięci RAM.
> Jednak po przełożeniu kości do drugiego komputera, memtest nie wykazał
> żadnego błędu.
> Problem więc musi być w płycie głównej.

Miałem niedawno podobny problem. Co prawa zupełnie inne podzespoły (płyta MSI +
Pentium IV 1,5 + SDR 256 MB). Błędy w GoldMemory wskazywały na to że jest coś
nie tak z płytą. Ale te same błędy powtarzały się na różnych pamięciach.

Okazało się że problem leżał w napięciu procesora. Po prostu domyśle było za
niskie - wydaje mi się że jakiś stabilizatorek uszkodził się i przy opcji w
biosie 1,75 V podawał na procesor 1,65. Gdy zwiększyłem napięcie w biosie na
1,85 V to płyta pokazywała 1,75 v - czyli prawidłowe dla tej konfiguracji.

W sumie może i to była wina zasilacza, próbowałem na kilku podłych 300 watowych.
W każdym razie po podniesieniu napięcia na płycie komputer zaczął chodzić
stabilnie.

pozdrawiam
jahu