Asus A7V133 +problem z pamięcią.

Autor: Grzegorz Siporski <pinio_at_astercity.net>
Data: Mon 28 Jun 2004 - 22:59:59 MET DST

Witam.

Mam problem ze stabilną pracą mojego komputera.
Oto jego konfiguracja:
Płyta: Asus A7V133 rev. 1.05 , Bios ver 1009.
Procesor Athlon XP 1700+ (Palomino)
Pamięć 512MB.

Od samego początku były z nim problemy, zawieszał się głównie przy
aplikacjach wymagających dużej mocy obliczeniowej np. kodowanie mp3.
Nie pomagała reinstalacja systemu, ani zmiana ustawień biosu.
Ponieważ komputera tego używam przede wszystkim do przeglądania internetu
było to od biedy do przyjęcia. Problemy zaczeły się gdy próbowałem
zainstalować
linuxa. Komputer zawieszał się za każdym razem podczas instalacij.
Płyty instalacyjne na pewno były ok.
Postanowiłem sprawdzić pamięć RAM programem Memtest-86.
Program pokazał błędy pamięci (konkretnie test nr.5 :Block move,64
moves,cached)
Napierwszy rzut oka sprawa była prosta - uszkodzenie pamięci RAM.
Jednak po przełożeniu kości do drugiego komputera, memtest nie wykazał
żadnego błędu.
Problem więc musi być w płycie głównej.
Generalnie jest ona przeznaczona dla Athlonów (Thunderbird) max 1200MHz,
jednak producent podaje że przy biosie ver. 1007 wzwyż praca z athlonem XP
jest możliwa.
Próbowałem obniżyć częstotliwość pracy procesora lecz niewiele to dało.
Udało mi się uruchomić komputer przy częst. 1100Mhz, lecz działał on jeszcze
bardziej
niestabilnie, ponieważ było to przy ustawieniu płyty w trybie
"JumperFreeMODE".
Jednak ilość błędów jaką pokazał memtest była zncząco mniejsza.
AthlonyXP na tej płycie pracują poprawnie tylko przy ustawieniach ręcznych.
Obecnie mam ustawione 11 x 133MHz.
Próbowałem również zmieniać parametry biosu dotyczące RAM-u, też bez
rezultatu, mem test stale pokazywał błędy ram-u przy teście nr. 5.
Na tym niestety moje pomysły się skończyły.

Może ktoś miał już podobny problem?
Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki i podpowiedzi.

Grzegorz Siporski