Re: LCD 17" - co wybrać?

Autor: Tomasz Jurgieleiwcz <tom_at_a3.pl>
Data: Wed 23 Jun 2004 - 21:50:38 MET DST

>Czy konstrukcja tego NEC nie jest juz przestarzala (chyba jest to roczny
>produkt, jak wiadomo, im nowsze rozwiązanie tym lepsze, a np tutaj kąty
>są średnie: 140/140)?

Ten model jest obecny na rynku od grudnia 2002 roku! Do dziś doczekał
się zaledwie porównywalnej konkurencji - niekoniecznie lepszej.
Sprzedaję te monitory (nie tylko te, ale ogólnie wyższej klasy), stąd
opinia niekoniecznie musi się wydawać obiektywna, ale w zasadzie to
jest monitor w tej klasie cenowej bez wad. Mały kąt podany na papierze
jest marketingowym samobójem. Kąty widzenia producenci podają zawsze
dla jakiejś wartości kontrastu. Zestaw ten model z jakimś wyposazonym
w najnowsze PVA, SVA lub S-IPS z kątami 170st. Owszem różnica jest,
ale subtelna. Trzeba specjalnie zwrócić uwagę na szybkość zmiany
kontrastu żeby zauwazyć różnicę. Niejeden producent podaje większe
kąty dla gorszych lub podobnych wyświetlaczy zastosowanych w swoich
monitorach. U żadnego z liderów rynku (Iiama, Eizo, Nec) nie spotkasz
parametrów na wyrost, ale poszukaj u innych.

Poza tym ten model ma niepodwazalną zaletę: Jest przez moją firmę
wymieniany na nowy w sytuacji wystąpienia złego piksela lub
subpiksela. To jest zjawisko wyjątkowe.

Odnośnie Iiyamy E430. To jest dokladnie odpowiednik prostszych modeli
NEC LCD 1701 i NEC Accusync 71VM + wyposażenie takie samo jak NEC
Multisync 1760NX, Model 1760NX jako jedyny jest jest oparty o
wyświetlacz AUoptronics, który jest wzorem wśród wyświetlaczy TN+film.
Szybkość była wielokrotnie potwierdzana przez róznych testerów, a
jakość podświetlenia, nasycenie barw, ostrość jest bezdyskusyjnie
perfekcyjna. .

Słowo o SM-172X. Jest to jeden z pierwszych monitorów z czasem 12ms.
Póki co w ofertach "wielkich" tego rynku, jeszcze w Europie nie ma
żadnego modelu, ale nie jest to nic dziwnego. Nowości zawsze najpierw
pojawiają się w wynalazkach. Co prawda z low-end'u Samsung to wysoka
półka, ale poza klasę specjalnie się nie wychyla. Prywatnie, jeśli
miałbym ochotę na 12ms to poczekałbym na lepszy...

Dobrego wyboru zyczę...

--
Tom
Pełna oferta NEC