Re: pasywny CPU?

Autor: Jarek <chio_at_ds2.pg.gda.pl>
Data: Tue 22 Jun 2004 - 23:34:21 MET DST

> Ja bym tak pomyślał o chłodzeniu wodnym - dorzucisz blok na grafikę i
bedzie
> cicho i chłodno.
> Sam mam i jestem bardzo zadowolony. Ciche buczenie pompki jest o wiele
> przyjemniejsze niż szum jaki wydają wentylatory, poza tym pompkę można
> zamknąć w jakimś pudle wyłożonym 10-cioma warstwami wygłuszającymi jak by
Ci
> przeszkadzało. A woda nie wycieknie do kompa - nie ma szans przy
> zastosowaniu kilku rozwiązań. Jak się zdecydujesz to służę pomocą - pisz
na
> priva.

A zasilacz? Jak się ma ciche dyski i odpowiednią konfigurację wiatraczków to
i tak wentyl z zasilacza jest najgłośniejszy... A chłodzenie wodne to jednak
zawsze większe ryzyko a przynajmniej gorsze konsekwencje, poważne
zwiększenie masy kompa i mimo wszystko jak na dziś to kombinowanie z
chłodnicami, oraz więcej zajęttego miejsca przez pojemnik z wodą. Wszystko
to powoduje większe problemy przy ewentualnym przenoszeniu kompa. Zaletami
są cisza i wydajność. Ja tam polecam wetnylatory Arctic Pro TC (na allegro
po 13 zł oraz inne produkty tej firmy. Wg mnie prezentują najlepszy stosunek
(cisza*wydajność)/(cena*kombinowanie i problemy w instalacji).