Re: pomocy

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Sun 20 Jun 2004 - 17:45:58 MET DST

Andrzej wrote:

> Dzięki za radę. Po wyjęciu bateri i zresetowaniu mam komunikat:
> Award BootBlock Bios v1,0
> Copyright (c)2000, Award Software, Inc.
> BIOS ROM checksum error
> Detecting floopy drive A media...
> INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER
>
> I dalej nic. Mam XP Home, po włożeniu orginalnej
> płyty też nie startuje. O jaką dyskietkę tu chodzi?

czy tak trudno pocyztac archiwum grup dyskusyjnych;

Twoja plyta glowna ma uklad pamieci flash /taka mala
czarna kostka z napisem Award na gorze/ ktory przechowuje
BIOS; masz ta kosc uszkodzona, poniewaz kosc sama z siebie
zapomniala swoja zawartosc;

mozesz probowac uzyc dyskietki ktora przywroci zawartosc
pamieci Flash; typowo taka dyskietka to dyskietka startowa
systemow typu DOS /np. MS-DOS, PC-DOS/ zawierajaca plik
awdflash.exe oraz odpowiedni obraz biosu - plik .bin;
na dyskietce umiesc plik autoexec.bat i wpisz do niego
linijke uruchmiajaca program awdflash.exe ze stosownymi
przelacznikami i nazwa pliku .bin; przelaczniki: zapis
do kosci: TAK; backup zawartosci kosci: NIE; czysc pamiec
CMOS: TAM; czysc pamiec DMI: TAK; zadaj potwierdzenia: NIE;
sprawdz typ kosci i rozmiar pliku .bin: TAK;

generalnie jezeli pamiec flash uszkodzila sie sama z siebie
to uszkodzi sie drugi raz; moze jest tylko zakurzona? ale
raczej szukaj takiej kosci w handlu; na allegro ludzie oferuja
sprzedaz takich kosci zaprogramowanych juz stosownym biosem;

adas;