Re: [OT] Sens modernizacji sprzętu

Autor: kpawel <USUN.kpawel_at_kr.onet.pl>
Data: Sat 19 Jun 2004 - 22:59:20 MET DST

Dnia 2004-06-19 19:59 użytkownik Cam wspólnie i w porozumieniu z
klawiaturą, na szkodę ogółu, nastukał:
> Ja pół roku temu kupiłem najwyższy osiągalny model, taki "ze wszystkim" i już mnie stres dopadł:
> właśnie pojawiły się lepsze :-( Czy jest sens? Nie wiem, ale jak była ku temu okazja?

Ja nie ukrywam, ze kupowałem na tej samej zasadzie (2 tyg temu). Po
prostu była okazja (potrzebny był komputer); wystarczyło dołozyć trochę,
wziąść "dobry" sprzęt, a stary przeznaczyć na owy cel do którego aż
nadto się nadaje.

> Kuuupa
> zadowolenia. Przedtem pracowałem na dość starej maszynie i też robiła wszystko, czego
> potrzebowałem (prócz gier). Tak więc: do roboty nadaje się sprzęt tani, do grania potrzeba
> topowego. Ten tutaj jest pierwszym i jedynym w okolicy, na którym najnowsze gry chodzą na max
> opcjach. Powłączałem je tylko na chwilę: by te max opcje zapodać i się ponapalać, bo tak naprawdę
> nie grywam, za stary jestem :-) Pracować mogę z powodzeniem na tych 400 MHz co pod stołem
> (zdetronizowane) jako zapas stoją.

Gry grami, ale to nie tylko one potrzebują dobrego komputera. Praca też
swoje bierze. Niby taki 400 + 64 RAMu wystarczy, żeby np pisać w Delphi
czy BCB. Otwiera się długo, kompiluje też. Tylko po pewnym czasie
zaczynają przeszkadzać takie elementy jak to, że to otwieranie to jednak
za długo (30 sekund albo więcej !!!); kompilacja, która trwa w Delphi
kilka sekund dla małego projektu i kilkanascie - kilkadziesiąt dla
większego (no bo jeszcze szlifowanie dyskiem...) doprowadza do pasji...
a do tego Winamp przestaje grać jak kompiluje...
Komfort pracy też się liczy. To prawda, że nie jest do tego potrzebny
P2.8 + 1 GB RAMu, ale jak już kupuje komputer na którym jeszcze do końca
nie wiem co będę robił to chcę mieć spokój na kilka lat.

--
Pozdrawiam
Paweł Konarski < kpawel >