Re: kupilem obudowe, kurde

Autor: Marco <notrue_at_interia.pl>
Data: Fri 18 Jun 2004 - 22:10:03 MET DST

Użytkownik "Piotr" <pnat@interia.pl> napisał w wiadomości
news:cavh5p$ua4$1@shodan.interia.pl...

> jest jeszcze jeden problem i ten mnie bardziej martwi, grzeje mi sie dysk,
> poprzednio mialem ok 40-41 a teraz 48-50 stopni.

Niestety może szkodzić - temperatura maksymalna dla dysku to 60 st, więc
jest blisko.
Według Seagate'a przy 40 st. awaryjność dysków wzrasta dwukrotnie niż dysków
pracujących przy 25 st.
Można to oczywiście traktować z przymrużeniem oka, ale 50 st to już IMO za
dużo i ja bym nie ryzykował.
Daj mu jakieś chłodzenie - można położyć na dysku stare radiatory i dmuchać
na nie wentylatorem 80mm (chyba że uda Ci się zmieścić tego 120mm z
Codegena) puszczonym na 5V